vynalazek - 2010-02-21 15:33:22

Na początek informacja o tym, że Peugeot z braku "swoich" automatów naonczas,
zastosował skrzynie ZF wyprodukowane dla BMW.
Były to 3-biegowe ZF3HP22 i czterobiegowe ZF4HP22/24.
Bardzo proste konstrukcje, które ciężko zamordować.

Anathemized - 2010-02-21 17:21:04

Zgadza się, a przy okazji - ponieważ automatyczne skrzynie do naszych 505tek są coraz cięższe do dostania, to warto wiedzieć, że dokładnie te same skrzynie (3HP22 i 4HP22) jeździły np w BMW, Volvo czy Renault (i z tych modeli (zwłaszcza BMW) można dosyć łatwo i niedrogo kupić) - to dokładnie ta sama skrzynia - różni się tylko przednim kielichem, który można odkręcić i wymienić i niestety tyłem skrzyni i tu potrzeba trochę mądrzejszego mechanika, który przełoży nam wałek zdawczy, ale jest to do zrobienia i w razie czego można się tak ratować

sekmie - 2010-05-21 10:20:06

Poradźcie mi proszę, pisałem już o tym w wątku "Mój Peugeot 505" - mam skrzynię automat 3HP22 i denerwuje mnie, bo jadąc ponad 100km/h strasznie mi auto wyje, a gdy jeszcze trochę docisnę, to przy 115/120 km/h mam 4 tysiące obrotów i dalej szczerze mówiąc to się boje wcisnąć. Od Anathemized'a dowiedziałem się, że to może być wina dyferencjału (nieoryginalnego, ktoś musiał wymienić). Mogę to jakoś sprawdzić? Bo kurcze smutno trochę się robi człowiekowi, jak 120km/h to maksymalna prędkość :(

vynalazek - 2010-05-29 22:30:10

sekmie napisał:

Od Anathemized'a dowiedziałem się, że to może być wina dyferencjału

Bardzo duże prawdopodobieństwo.
A nawiasem - 3HP22 w GTi ??

pojemniki mapa ciechocinek noclegi biurka drewniane