Pogromcasmoka - 2014-04-06 20:54:27

Jak w temacie - pilnie potrzebuję koła zamachowego i rozrusznika do silnika TD z automatyczną skrzynią biegów - mam skrzynię, mam sprzęgło hydrokinetyczne i mam tą blaszkę, którą przykręca się je do koła zamachowego, lecz brakuje mi właśnie koła zamachowego i rozrusznika

Anathemized - 2014-04-07 22:17:01

Rozrusznik jest taki sam jak do manualnej skrzyni - pytanie tylko jaką masz skrzynie 3HP22, czy 4HP22 ? - na pewno mam jedno takie koło zamachowe, ale za żadne skarby się z nim nie rozstanę - być może mam gdzieś jeszcze drugie i wtedy jest ono Twoje - sprawdzę po powrocie do Polski - po 17.04.2014 - jeśli go nie będzie, to mogę użyczyć mojego koła jako wzornika - średnica i "uzębienie" jest takie same jak w zwykłym dieslu (mam na myśli 4HP22 i 2.5TD) i myślę, że dla wprawnego tokarza nie byłoby problemem przetoczenie zwykłego koła na takie do automatu (trzeba je tylko lekko "odchudzić" w odpowiednim miejscu i dorobić cztery dodatkowe dziury) no i pewnie później wyważyć - trochę zabawy, ale do zrobienia - jak Cię to interesuje to łap mnie po 17.04.2014 - 660 413 316

co do rozrusznika - polecam to : http://allegro.pl/rozrusznik-daf-400-2- … 38948.html
dokładnie do tego silnika XD3 (jeździły też w DAFach) a jest przekładniowy, potrzebuje dużo mniej prądu i pięknie kręci motorem nawet w silnych mrozach

Pogromcasmoka - 2014-04-08 15:15:32

Rany, dzięki serdeczne za odpowiedź! Oczywiście, że będę dzwonił:)
Sprawdziłem, że skrzynia to 3 HP-22 (kupiłem ją jakiś czas temu - była w komplecie z silnikiem 2,5D). W takim razie szukam też 4 HP!

Koło zamachowe do manualnej skrzyni mam jeszcze przy silniku - zgłoszę się do ciebie przynajmniej po zdjęcia!

pogromca

Anathemized - 2014-04-09 17:29:58

To jak masz 3HP22 to masz z jednej strony szczęście, a z drugiej nie - 3HP22 jest tej samej długości co skrzynia manualna, więc wał napędowy będzie Ci pasował (4HP22 jest dłuższa i jest do niej inny (krótszy) wał i pochwa) , ale problem w tym, że 3HP22 to trzybiegowa skrzynia - nie ma nadbiegu i stosowali do niej szybsze tylne mosty (dyfry) - jak złożysz to z dyfrem od manualnej skrzyni, to będziesz miał bardzo żwawe autko, ale Vmax (z silnikiem wyskakującym z ramy :) ) może się skończyć w okolicach 120 - 130 km/h

https://livinghome-plytki.pl/ mapa fotowoltaiki noclegi w ciechocinku