samuh - 2011-06-01 11:07:45

Mojego 505  kupilem w bdb stanie ale nie sprawnego w 100%. Mial sprawny silnik i skrzynie biegow ale nie dzalalo sprzeglo. 
Wymienielem:
1) łożysko oporowe na SASIC (bylo firmy FAG plastikowo metalowe nitowane, rozpadlo sie pocielo docisk i tuleje wycisku sprzegla skrzyni biegów )
2) tuleje wycisku sprzegla
3) docisk (bylo uszkodzone słoneczko od łożyska)
4) tarcze (okladziny byly zjechane do nitow)
5) widelki (pękniete na pół wytarte kupilem nowe)
ale to nie rozwiazało problemu sprzegła do konca,
USZKODENE TEŻ BYLO:
6) Cięgno łącznik pedał -> pompka sprzęgła
http://iv.pl/images/76558716098252655194_thumb.jpghttp://iv.pl/images/24808179184141423770_thumb.jpghttp://iv.pl/images/10082032599362990025_thumb.jpghttp://iv.pl/images/16923537104668582574_thumb.jpg
Jeżeli wymienisz nowy komplet sprzegla (docisk, tarcza, łożysko) a ono nadal nie bedzie działac tak jak powinno to moze to byc przyczyna w/w cięgna.
Jest to najgłubszy patent jaki widzalem w tym samochodzie. Metal trze o metal nie mam tam tulejki ani łożyska jest tylko dużo smaru co zmiejsza tarcie ale podczas jazdy tak czesto uzywa sie sprzegla ze jest to po latach awaryjny punkty 505ki z hydraulicznym siłownikiem sprzegla.
Czyli 505 z skrzynia biegow BA10/5 np. 2.5TD XD3TE i 2.2 N9TE
Jak to działa?
Cięgno sprzęgła jest metalowym pretem dlugosci 196mm łączy pedał sprzęgła z pompką sprzęgła (jest pod serwem) która pompuje płyn "hamulcowy" do siłownika sprzęgła (jest przykecony do kielicha skrzyni biegow) ktory wyciska widełki/łape ktora wciska łożysko oporowe na docisk sprzegla ktory zwalnia racze sprzegła i dzieki temu w tym momencie mozna zmienic bieg w skrzyni biegow :)

Najlepsze szamba Miłomłyn ciechocinek sale konferencyjne