Ogłoszenie

Witam na forum w całości poświęcone Peugeot-om 505!!! Póki co forum jest mało popularne z uwagi na to że niedawno powstało, ale właśnie dzięki Tobie to forum może pomóc użytkownikom 505-tek. Jeżeli znasz osobę która się interesuję, posiada bądź ma problem z 505 i chciałaby się poradzić innych znawców modelu 505 prześlij mu link do tej strony :) Im więcej nas będzie tym forum stanie się popularniejsze przez co udzielenie komuś niezbędnej pomocy stanie się dużo łatwiejsze i przyjemniejsze. Zatem pomóżmy sobie sami!:) Pozdrawiam i życzę miłej atmosfery na forum peugeot505.pun.pl

#1 2010-03-06 08:15:56

Anathemized

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 346

Pogaduchy związane z Peugeot 505

Tak z ciekawości spytam - 505tka w wersji USA, którą swego czasu widywałem w Lęborku w okolicach ul. Krzywoustego - to Twoja była ?


EDIT: Witam. Zapomniałem o zrobieniu wolnego tematu na pogawędki. Przepraszam. Posty zostały już przeniesione na właściwe miejsce. Piszmy tam gdzie jest na to miejsce a wszyscy będą zadowoleni. Jeszcze raz przepraszam za "gapowe"


PIOTR - GDAŃSK
Peugeot 505 TurboInjection (USA)
Peugeot 505 SW8 (USA)
Peugeot 504 PickUp

Offline

 

#2 2010-03-06 15:02:58

Iwonka_32

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-03-02
Posty: 8

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

Anathemized napisał:

Tak z ciekawości spytam - 505tka w wersji USA, którą swego czasu widywałem w Lęborku w okolicach ul. Krzywoustego - to Twoja była ?

Jest taka mozliwość, że to był mój Teraz stoi i czeka na nowego kupca lub za 1,5 tyg, na złom niestety - aż szkoda, bo jest po generalnym remoncie i super jeździ. Dodatkowo wstawiony ma gaz, więc dosyc tani w utrzymaniu.
ja niestety zmuszona byłam kupić sobie autko z klimą (dla dziecka). Gdyby ktoś z Was chciał go kupić to chętnie polecam.

Offline

 

#3 2010-03-06 16:45:19

heuliez

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-02-22
Posty: 8

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

Dzięki za informację,
Będę szukał dalej.

Szkoda, tego Peugeota z Lęborka aby poszedł na złom.
Ja ma 505-tke Heuliez ambulans - czy wiecie może o drugim takim aucie w kraju? jakiś rok temu widziałem zieloną podobną ale była wykorzystywana do sprzętu murarskiego.

Marek, Gdynia

Offline

 

#4 2010-03-06 20:55:19

Anathemized

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 346

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

A to witam Cię serdecznie i pozdrawiam heuliez - spotkaliśmy się kiedyś - brałeś ode mnie bodajże mcpersona do tego ambulansu - parę dni temu myślałem jak Cię znaleźć i tu ściągnąć, a tu proszę ... - sam się znalazłeś - wstaw do galerii fotki swojego autka, bo to bardzo ciekawy model z fajną historią.


PIOTR - GDAŃSK
Peugeot 505 TurboInjection (USA)
Peugeot 505 SW8 (USA)
Peugeot 504 PickUp

Offline

 

#5 2010-03-09 18:02:23

heuliez

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-02-22
Posty: 8

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

Witaj,

Nie sądziłem, ze to Twoja strona. To bardzo fajnie, ze ktoś jeszcze w Trójmieście ma 505-tkę . Dziękuję za kolumnę, która mam od Ciebie t już  5 lat. Teraz poszukuję błotnika, wówczas kupiłem tylko prawy nowy, bo lakiernik powiedział ze lewego nie trzeba - a jak się zorientował że też to auto było polakierowane.

Poniżej historia auta - niestety do galerii nie chciało się wkleić.



Peugeot 505 GR Heuliez Ambulance - 1983r.

Peugeot 505, to jeden z najbardziej popularnych samochodów średniej klasy we Francji lat osiemdziesiątych. Auto – będące rozwojową wersją niezwykle udanego modelu 504 – zdobyło uznanie prostotą, obszernym wnętrzem, komfortowym zawieszeniem i bardzo trwałymi silnikami (zwłaszcza wysokoprężnymi).

Produkcję modelu 505 rozpoczęto w 1979 roku i do 1983 kontynuowano równolegle z poprzednikiem – czyli Peugeotem 504. Model 505 oferowano z silnikami benzynowymi o pojemnościach od 1800 ccm do 2850 ccm (V6). Samochód produkowano także z jednostkami diesla o pojemności: 2300 ccm i 2500 ccm. Silniki benzynowe były zasilane zarówno gaźnikami jak i układami wtryskowymi (jednopunktowymi) firmy Bosch. Układy wtryskowe tej firmy miały także silniki wysokoprężne. Wszystkie produkowane seryjnie 505-tki miały napęd na koła tylnej osi (w sedanie był most łamany, a w kombi – sztywny). Nieliczne przebudowywane przez firmę Dangel miały znacznie zwiększony prześwit podwozia i stały napęd na cztery koła.

Peugeot 505, zdobył popularność nie tylko na rodzimym, francuskim rynku, ale także w Niemczech, Hiszpanii, Portugalii (gdzie był montowany) czy Wielkiej Brytanii. W latach osiemdziesiątych samochód sprzedawano także w USA, gdzie swego czasu był najlepiej sprzedającym się francuskim autem. Peugeota 505 eksportowano także do wielu państw Afryki Północnej i Ameryki Środkowej. Montowanie tych aut działały m.in: w Tunezji, Maroku i Algierii. Pewna liczba 505-tek zakupił także Urząd Rady Ministrów PRL, na potrzeby podległych mu Ministerstw („rządowe” Peugeoty 505 widoczne są na filmach dokumentujących trzy pierwsze pielgrzymki Jana Pawła II do Ojczyzny). Produkcję auta zakończono we Francji w 1992 roku, po wyprodukowaniu 1.743.650 sztuk samochodów (m.in. w Chinach ograniczona produkcja 505 w wersji kombi trwa do dziś).

Prezentowany na zdjęciach Peugeot 505 GR, to samochód przerobiony przez francuską firmę nadwoziową Heuliez. Firma ta od dziesięcioleci specjalizuje się w modyfikacjach nadwozi i małoseryjnej produkcji różnych odmian samochodów. Heuliez produkuje np. przedłużone taksówki i limuzyny, kabriolety (obecnie Peugeota 206 CC), sanitarki, radiowozy itp.

Prezentowany Peugeot 505 GR, to najlepsza wersja produkowanej w oparciu o ten model sanitarki. Samochód posiada oddzieloną stałą ścianką 2-osobową kabinę kierowcy i przedział medyczny. W tej drugiej części – oprócz pacjenta na regulowanych noszach – są miejsca dla dwóch osób. Dzięki podwyższonemu (w porównaniu do zwykłego kombi) dachowi, przestrzeń w przedziale medycznym pozwala na przeprowadzanie podczas jazdy podstawowych zabiegów ratowniczych.

Ten egzemplarz napędzany jest benzynowym, gaźnikowym 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2-litrów i mocy 82 KM. Samochód wyprodukowano (prawdopodobnie) w końcu 1982 roku. Od 1984 roku jest w Polsce. Przez 20 lat pojazd używany był przez Służbę Ratowniczą Stoczni Komuny Paryskiej w Gdyni (obecnie Stocznia Gdynia S.A.). Obecnie samochód używany jest do celów szkoleniowych i pokazów ratowniczych.

Offline

 

#6 2010-03-14 12:20:36

Anathemized

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 346

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

W sumie to nie moja strona - pomysł i wykonanie jest Turbowiśni - ja tu już "wpadłem" na gotowe i się wprosiłem do pomocy - widzę, że opisałeś nam prawie całą historię Heuliez - miło - a ja miałem na myśli Twoje autko - bo o ile dobrze pamiętam, to też ma ciekawe pochodzenie - dar bodajże Norwegów, za czasów komuny, dla stoczni w Gdyni, z której Ty go później wyszarpałeś - jakoś tak to chyba było ?


PIOTR - GDAŃSK
Peugeot 505 TurboInjection (USA)
Peugeot 505 SW8 (USA)
Peugeot 504 PickUp

Offline

 

#7 2010-03-14 13:06:13

heuliez

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-02-22
Posty: 8

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

A Turbowiśnia jest z Trójmiasta?

Auto kupiłem na przetargu w Stoczni w 2004 r. Wygrałem z firmą pogrzebową, któa chciała przerobić samochód na karawan. Auto miało 130 tkm przebiegu. Od roku stało nieużywane miało,  przerdzewiałą kolumnę MCPhersona przez co przód osiadł i opona tarła o nadkole - prawie się rozerwała - konieczny był transport lawetą. Stan generalnie bardzo dobry, poza rozerwanym siedzeniem i przerdzwiałym prawym przednim błotnikiem. Auto zostało polakierowane na fabryczny kolor (Norwegowie przemalowali auto tylko z zewnątrz na kolor piasku pustyni - taki u nich obowiązywał na karetkach). Na szczęście komora silnika i wnętrza drzwi pozostały białe - był także fabryczny numer lakieru. Po trzech miesiącach auto było gotowe. Od tego czasu auto przejechało około 6 tys. km. - w zimie auto nie wyjeżdza. Autem trzy razy byliśmy na rajdach organizowanych przez Automobilklub Morski w Gdyni (Sekcję Pojazdów Zabytkowych do której należę). Raz byliśmy w Szwecji na wystwaie zabytków Nostalgia Festival w Rooneby (przyjeżdza tam około 1000 aut).

Samochód był darem Norweskiego armatora i zwiazków zawodowych dla stoczni w Gdyni. W Norwegii samochód jeżdził tylko rok, w 1984 roku trafił do Gdyni. Ma Norweskie sygnały i koguty Bosch - co jest nietypowe bo fabrykę opuszczały wersje z jednym małym kogutem i sygnałem z trąbkami. Auto ma amerykański alternator Motorolla i ukłąd wzmacniający iskrę na świecy. W tylnej części zamontowana jest dodatkowa nagrzewnica. Tylna klapa i dach to laminat.

Offline

 

#8 2010-03-14 14:04:39

turbowisnia

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-05
Posty: 95
Miejscowość: Warszawa

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

Ja jestem z Warszawy więc do Trójmiasta daleko troche

Pierwszą 505 odkupiłem od 1ego właściciela z Belgii bodajże. Właściwie to auto stało w komisie ale z tego co mi wiadomo to była w posiadaniu kogoś bardzo zamożnego.
Jak już wspomniałem wcześniej była to wersja STI czyli naprawdę bardzo dobrze wyposażona wersja tj. 2x el.szyby el.szyberdach, wspomaganie k, podgrzewane przednie siedzenia, no i wspaniały silnik 2.2 który nie wiem czemu gnał dużo lepiej niż nie jeden 150konny samochód.
Nie było klimatyzacji ale auto ogólem spoko. Wrzuce zdjęcie (zeskanuje) bo kiedyś niebyło aparatów cyfrowych tylko na klisze
Niestety teraz nie posiadam ani jednej 505 i poluje na V6 albo Turboinjection. Choć nie ukrywam że wolałbym Turbo. Anathemized dałeś mi namiar na człowieka który ma taką 505tkę ale nie otrzymałem żadnego odzewu w tej sprawie. Jeżeli w dalszym ciągu nie otzrymam odpowiedzi to zadzwonie i/lub zaczne się rozglądać za inną ofertą.
Pozdrawiam i dzięki za namiar.

Chciałbym nadmienić że na forum zaistniała nowa opcja jaką jest Chat. Czasami jest kilku użytkowników na raz na forum więc wtedy można sobie spokojnie porozmawiać bez potrzeby pisania niepotrzebnych postów i zaśmiecania forum. Mam nadzieję że ta opcja będzie pomocna i umili nam przebywanie na forum. Chat znajdziemy poprzez wejścia na stronę główną (index) a następnie zjechaniu na sam dół strony
Pozdrawiam Turbowisnia

Offline

 

#9 2010-03-25 08:42:29

Anathemized

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 346

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

A co tu tak cicho ? za oknem wiosna, energia człowieka rozpiera - rozumiem, że wszyscy w garażach pucują swoje bolidy po zimie i nie mają czasu pisać ... - może pora myśleć o jakimś zlocie ? - jak macie jakieś propozycje i pomysły to piszcie (najlepiej od razu w dziale poświęconym zlotom)


PIOTR - GDAŃSK
Peugeot 505 TurboInjection (USA)
Peugeot 505 SW8 (USA)
Peugeot 504 PickUp

Offline

 

#10 2010-03-25 21:39:17

dangel2

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-03-12
Posty: 46
Samochód: 505 ...
Miejscowość: Kraków

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

Ano cicho... Chciałem zauważyć że hmmm... mało widoczny jest chat box, chciałem z heulieza na spytki wziąć, ale nie zauważył. Zlot powiadasz... no owszem, myśleć trzeba, ale i trochę czasu na otrząśnięcie sie z zimy. Ja jestem za ! . Jeśli macie ochotę na Kraków, podejmę się przygotowań i organizacji, a przynajmniej mogę się rozpatrzyć w temacie noclegu (mam układ w hotelu) i dodatkowych atrakcji


2,2 GTI, 2,2 GTI automat, 2,5TD, 2,5D BREAK,
GAZ69, POLO FOX

Offline

 

#11 2010-03-25 22:09:05

Anathemized

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 346

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

Geograficznie, to na Kraków kręciłbym nosem, ale sentymentalnie chętnie, nie wiem jak reszta, chociaż szerze powiedziawszy, to myślałem, aby na początek wybrać jednak coś w centralnej Polsce, tak, żeby wszyscy mieli równo


PIOTR - GDAŃSK
Peugeot 505 TurboInjection (USA)
Peugeot 505 SW8 (USA)
Peugeot 504 PickUp

Offline

 

#12 2010-03-25 22:15:00

turbowisnia

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-05
Posty: 95
Miejscowość: Warszawa

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

Ja póki co nie mam czym przyjechać na zlot... Szukam cały czas i jak to u mnie zwykle bywa mam milion myśli na sekundę i co chwile zmieniam decyzje... a mówią że kobieta zmienną jest
A tak naprawdę to zastanawiam się na 2.2TI i 2.2 STI tyle że STI ciężej dostępny jest . Bynajmniej tak mi się wydaje bo kilka ofert 2.2TurboInjection widziałem. Nawet jedną mi podesłał kolega wyżej.
Szukam dalej ale spokojnie bo kupno auta planuje na koniec czerwca/początek lipca

p.s. Patrzyłem na zagranicznych serwisach auto do kupienia od 2-5tys EURO.

Offline

 

#13 2010-03-26 18:39:04

dangel2

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-03-12
Posty: 46
Samochód: 505 ...
Miejscowość: Kraków

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

Hehe... Gdańsk się odezwał... OK. ja tylko wysunąłem się przed orkiestrę... Centralna polska - spoko, byle nie Warszawa (bez obrazy).
Panie turbo - to nie tylko Pana zmartwienie... My mamy rozbebeszone właściwie wszystkie "peugoty" i daleka droga do ich uzdrowienia, a napewno doprowadzenia do wyglądu


2,2 GTI, 2,2 GTI automat, 2,5TD, 2,5D BREAK,
GAZ69, POLO FOX

Offline

 

#14 2010-03-26 20:34:28

turbowisnia

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-05
Posty: 95
Miejscowość: Warszawa

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

dangel daj spokój z tym panem. Jesteśmy tu wszyscy po ksywie imieniu jak kto woli.
Pod Warszawą są świetne okolice mozna się rozejrzeć.

Offline

 

#15 2010-03-26 20:43:47

dangel2

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-03-12
Posty: 46
Samochód: 505 ...
Miejscowość: Kraków

Re: Pogaduchy związane z Peugeot 505

"Pan" to w przenośni. Owszem pod Warszawą ale może trochę dalej... ? gdyby się dało
Powiedz mi jeszcze czy wiesz kto to jest "likilauren" ?


2,2 GTI, 2,2 GTI automat, 2,5TD, 2,5D BREAK,
GAZ69, POLO FOX

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.peugeot505.pun.pl noclegi w ciechocinku