Ogłoszenie

Witam na forum w całości poświęcone Peugeot-om 505!!! Póki co forum jest mało popularne z uwagi na to że niedawno powstało, ale właśnie dzięki Tobie to forum może pomóc użytkownikom 505-tek. Jeżeli znasz osobę która się interesuję, posiada bądź ma problem z 505 i chciałaby się poradzić innych znawców modelu 505 prześlij mu link do tej strony :) Im więcej nas będzie tym forum stanie się popularniejsze przez co udzielenie komuś niezbędnej pomocy stanie się dużo łatwiejsze i przyjemniejsze. Zatem pomóżmy sobie sami!:) Pozdrawiam i życzę miłej atmosfery na forum peugeot505.pun.pl

#1 2010-02-07 12:24:25

turbowisnia

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-05
Posty: 95
Miejscowość: Warszawa

Manual

Wszystko co związane ze skrzynią manualną.

Offline

 

#2 2011-03-14 00:02:00

 baartek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 12
Samochód: '87 505 kombi 1971ccm 79kw
Miejscowość: Keflavik/Islandia

Re: Manual

Witam.
Czy skrzynia biegów samochodu z silnikiem 1971 jest taka sama jak w silnikach turbo czy V6 ? Czy taka skrzynia jest zdolna przenieść większą moc silnika ?

Offline

 

#3 2011-06-05 11:47:43

samuh

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-04-06
Posty: 174
Samochód: 505 2,5TD XD3TE+2BF46 4 x R390
Miejscowość: Gdańsk

Re: Manual

505tki bez tubo np. z silnikiem 1971cm3 maj zawsze mniesze kolo zamachowe od
505 TURBO np. XD3TE i N9TE gdzie srednica docisku wynosi 235mm tarczy 230mm
Silnik 2.0 106 XN1 1971cm3 ma docisk srednicy 215mm
tak samo jak inne bez turbo np. XD2 diesel

Wieksze kolo zamachowe wiec kielich skrzyni tez musi byc wiekszy i ma silownik chydrauliczny zamias linki sprzegla.
Poza w/w szczegółem rozróżniamy 4 i 5 biegowe skrzynie.
Czyli 5 biegowa skrzynia w 505 bez turbo ma takie same przelozenia, kola zembate i synchronizatory
jak   5 biegowa skrzynia w 505 z turbo diesel czy benzyna.

Mozna zwiekszyc predkosc maxymalną 505 z sinikiem bez turbo montujac tylni dyferencjal od 505 która miala TURBO
Dyferencjal odpowiada za przełożenie pracy silnika na wieksza predkosc max ale miejszą moc.
Szybszy ale słabszy Troszeczke przy ruszaniu


JESTEM SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM:
PEUGEOT 505 (551A) 2.5 Turbo Diesel (1986.10 - 1993.12); 2498.00 ccm - 105.00 KM/77.00 kW; Silnik: 152B (XD3TE)
PEUGEOT 505 (551A) 2.2 Turbo Injection (1984.03 - 1988.10); 2155.00 ccm - 155.00 KM/114.00 kW; Silnik: 176B (N9TE)

Offline

 

#4 2011-06-05 13:55:38

 baartek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 12
Samochód: '87 505 kombi 1971ccm 79kw
Miejscowość: Keflavik/Islandia

Re: Manual

Bardzo dziękuję za informacje, ale z przyczyn losowych tego weekendu sprzedałem Puga No cóż... Może będzie inny po powrocie do Polski

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
kancelaria ultimatum opinie projekty logo pogrzebi materace hilding odzież