Hej ja mam problem z maglownicą niestety z prawej strony sparciała i popękała mi osłona od prawego ramienia który sie wysuwa z maglownicy i przez to dostał się piach i woda które skutecznie spowodowały powstanie luzów które już da się usłyszeć ;/.
Już 2 lata temu ją naprawiałem i zapłaciłem niewiarygodne pieniądze za jej zrobienie.
Mam dwie opcje znów naprawić tylko znaleźć fachowców którzy robią to taniej niż ostatnio.
Drugi sposób to wymiana na używaną ale sprawną.
I tu są dwie prośby jeśli ktoś ma takowa na sprzedaż to proszę o kontakt. Być może znacie jakiś warsztat który profesjonalnie zajmuje się regeneracją-maglownic to tez proszę szczegóły :].
Możliwe ze już to widzieliście jest taka strona http://maglownice.polskareklama.pl/ firma z łodzi ceny w porównaniu z tym co zapłaciłem ostatnio to o jakieś 1/3 mniejsze to co piszą na stronie:
Zregenerujemy Państwa przekładnie kierowniczą na miejscu i udzielimy gwarancje 12 miesięcy
Wszystko to za kwotę 550 zł
"Bez owijania w bawełnę" teraz i od ręki.
Proponujemy montaż/demontaż na 11 nowych podnośnikach, bo wiemy że czas jest dla Państwa najważniejszy.
Cena montażu w samochodach o pojemności silnika do 2000cm 200 zł
Niestety nie mam żadnych opinii znajomych na ich temat ;/ a wysyłać maglownice w ciemno to tez ryzykowne :] może ktoś z was albo waszych znajomych zna ten warsztat i może coś o nim powiedzieć ??
Offline
Administrator
1. pozwoliłem sobie przenieść ten wpis do działu zawieszenie - wydaje mi się, że bardziej tu pasuje.
Jeśli chodzi o maglownicę, to o ile dobrze rozumiem, masz na myśli prawą stronę (od pasażera) - tam jest tuleja, która z racji wieku się wyciera, powstaje luz i zaczyna pukać, ale ta tuleja jest wymienialna - w AutoPartnerze kosztuje 6,40zł !!!
Symbol Firma Cena detal.(bru) Dostępność
0064144 SASIC 6.40 zł jest conajmniej 5 szt.
Nazwa towaru i opis oraz zastosowanie:
TULEJA PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ
PEUGEOT 505 1979/05->1987/05
Wymieniałem ją raz w życiu i pamiętam, że było trochę problemów - w mojej maglownicy, nie wiem, czy oryginalnie, czy przez poprzedniego użytkownika, tuleja była w maglownicę wprasowana (zrobiona chyba z brązu), więc trzeba było trochę powalczyć, żeby ją wybić, nowa pasowała (średnice grubości itp), ale w maglownicy nie było miejsca na pierścień zabezpieczający ją przed wysunięciem, więc trzeba było trochę pokombinować, ale dało się zrobić - nie jest to skomplikowane i byle mechanik powinien sobie z tym poradzić.
Widzę, że jesteś z centralnej Polski - wiem, że gdzieś w okolicach (lub w) Tomaszowie Mazowieckim jest warsztat, którego właściciel jest miłośnikiem 504ek i 505tek - ma kilka takich samochodów, sporo części i naprawia je - niestety nie mam na niego żadnych namiarów (za propos jeśli ktoś go zna, to niech go tu koniecznie ściągnie, albo da chociaż namiary na niego)
Offline
Hej dzięki za odpowiedź.
Tak dokładnie chodzi mi o stronę od pasażera tam są właśnie te luzy. Wiesz co ja chyba mam tą tuleje tylko mam z tego co pamiętam plastikową z metalowym zabezpieczeniem ale muszę to w domu sprawdzić i właśnie nie wiedziałem do czego to jest, a kupiłem to kiedyś tak na wszelki wypadek, zrobię zdjęcie to mi potwierdzisz czy to to :].
Tylko ze mechanikiem to nie jestem najlepszym co prawda to co mogę zrobić sam to robię ale mam pytanie. Jak mam to wymienić.?
to znaczy żeby to wymienić muszę wyjąć z pod auta maglownice to oczywiste. Żeby dostać się do tej tulei to trzeba wyjąć cale ramie i tu mam pytanie jak to się rozkłada bo nie chciał bym jej gorzej zepsuć.
czy ten cały środek wychodzi właśnie w stronę pasażera ??
Offline
Administrator
Tak ta tuleja wygląda plastikowy pierścień, dwie gumki (które wchodzą w rantu plastiku), podkładka i pierścień zabezpieczający
Maglownicę oczywiście wymontować, odkręcić główkę (to co połączone z kierownicą) ; tzw "kamień" (ten plastik zboku na dwie śróbki 7 ze sprężyną, który dociska listwę do ślimaka ; siłownik od wspomagania - trzeba też odkręcić drążek kierowniczy (od strony kierowcy) i wtedy można wyciągnąć ze środka listwę - jak ją wyciągniesz to zostaje Ci właściwie goła aluminiowa rura, wtedy trzeba się pozbyć starej tuleji (nie wiem jak u Ciebie jest montowana - może być wprasowana, lub wciśnięta i zabezpieczona pierścieniem, w jej miejsce wkładasz nową i z głowy, warto jeszcze sprawdzić ten "kamień" czy nie jest za bardzo wytarty - od biedy można podłożyć jakąś podkładkę pod sprężynę, żeby bardziej dociskała (ale bez przesady) - wszystko dobrze nasmarować, poskładać i wio w drogę.
Offline
Użytkownik
hej !! czy jeszcze potrzebujecie tej maglownicy - dwa tygodnie temu sprzedalem nowa bez wspomagania , cala kompletna z drazkami za 300 zeta
ale jesli ktos potrzebuje to moze uda sie zalatwic uzywana
co do tulejek - to sa jeszcze do dokupienia ale tylko do wersji bez wspomagania
ta ze wspomaganiem posiada inna tulejke metalowa - ze specjalnego kompozytu
bo te dorabiane sie zacieraja badz wycieraja
jak cos to posiadam chyba jeszcze ta do wspomagania ...
Offline
Hej wyjąłem maglownice i ją rozkręciłem i mam sam korpus z tulejami (prawdo podobnie mosiężnymi albo z innego metalu) muszę je jeszcze wybić i sprawdzić czy te tuleje co mam to są dobre czy nie.
Co do wspomagania czy też nie to nie wiem czy to będzie różnica bo tam przy tych tulejach nie ma żadnych płynów pod ciśnieniem i zapewne te tuleje są takie same do obydwu wersji no ale mogę się mylić nie jestem specjalistą od mechaniki. Jeśli te co mam nie będą pasowały to kolego misiek z chęcią odkupie od ciebie te co masz.
Tylko daj mi jeszcze trochę czasu bo na siedzenie przy peugeocie mam ograniczony czas.
Offline
Użytkownik
zgadza sie - przy tulejach nie ma plynow - tyle ze na tym koncu po prawej stronie gdzie jest tulejka w wersji ze wspomaganiem przykrecony jest silownik - i to on powoduje ze powsaje tam oprocz sily osiowej sila boczna duzo wieksza niz w przekladni bez wspomagania - a z drugiej strony regulacji dokonuje sie dorabiajac podkladki - zarowno w wersji bez jak i ze wspomaganiem (z sterownikiem krotszym ((aluminiowym)) i dluzszym (((zeliwnym))) )
jesli nie masz wspomagania to wystarczy ta plastikowa a jesli masz to musi byc metalowa ( nie ma problemu - jak cos to daj znac )
Offline
Kontynuując temat to udało mi się w końcu złożyć tą maglownicę :]. Oryginalnej tulei się nie doczekałem ale za to odwiedziłem ślusarza który za 50zł dotoczył mi nową :] i wprasował w miejsce starej. Czy to dobre rozwiązanie to okaże się po czasie. Założyłem nowe manszety i woda z błotem już tam raczej nie zawita :].
Offline
Użytkownik
Mam problem z wyciekiem z układu wspomagania. Cieknie z modułu połączonego z wałkiem kierownicy.Moze ktoś miał podobny problem?
Offline
Użytkownik
Offline
Użytkownik
przyczyna faktycznie uszkodzony pierscień uszczelniający.Dzięki za podpowiedż.
EDIT/gdzie moge kupic osłonę gumowa na maglownicę?
Offline
Użytkownik
Offline
Użytkownik
plejer napisał:
przyczyna faktycznie uszkodzony pierscień uszczelniający.Dzięki za podpowiedż.
są tylko dwie możliwości - dla przekładni ze wspomaganiem lub bez,
mam do przekładni ze wspomaganiem, nowe oczywiście, Sasic I Febi
Offline