Ogłoszenie

Witam na forum w całości poświęcone Peugeot-om 505!!! Póki co forum jest mało popularne z uwagi na to że niedawno powstało, ale właśnie dzięki Tobie to forum może pomóc użytkownikom 505-tek. Jeżeli znasz osobę która się interesuję, posiada bądź ma problem z 505 i chciałaby się poradzić innych znawców modelu 505 prześlij mu link do tej strony :) Im więcej nas będzie tym forum stanie się popularniejsze przez co udzielenie komuś niezbędnej pomocy stanie się dużo łatwiejsze i przyjemniejsze. Zatem pomóżmy sobie sami!:) Pozdrawiam i życzę miłej atmosfery na forum peugeot505.pun.pl

#1 2011-03-31 15:26:08

 Śliwek

Użytkownik

2203592
Skąd: Ropczyce
Zarejestrowany: 2010-04-28
Posty: 13
Samochód: Ford Sierra 2,5 TD

2,5 td MOC

Mam taki silnik od scorpio w sierze. jednak jest trochę zmulony jak na 92 km. sierze z 1,8 td (75 km) nie ucieknę. silnik ogólnie jest wg mnie w dobrym stanie - odpalał mi w tegoroczne mrozy bez sprawnego "przyspieszacza kąta).

co sprawdziłem:

- filtry
- wszelkie połączenia
- turbo z zaworem upustowym
- pompa wtryskowa jest na wykończeniu (sprawdzana na stole probierczym) - wiec na 99% mamy przyczynę.

dlatego szukam pompę w dobrym stanie i stąd ogłoszenie w dziale kupię.

Ale jak już się zabrałem za tego klekota to chcę zrobić wszystko co jest "w zasięgu ręki" aby był mocniejszy i elastyczniejszy.

wiem że były wersje z intercoolerem i bez. warto dokładać IC?

jakie powinno być doładowanie w obu wersjach. u mnie jest około 0,7 bara max

Offline

 

#2 2011-03-31 20:46:21

samuh

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-04-06
Posty: 174
Samochód: 505 2,5TD XD3TE+2BF46 4 x R390
Miejscowość: Gdańsk

Re: 2,5 td MOC

mialem idetyczny problem 2.5 TD z IC pompa Lucas 056 nie bylo przyspieszenia ani mocy
jadac czulem sie jak bym prowadzil autobus a mialem pod maska  2.5 TD z IC
Silnik pracowal rowno nie mialem problemow z odpaleniem nawet przy -20'
Zaczelem od sprawdzenia kompresji na zimnym silniku czyli: CIŚNIENIE SPREŻANIA (nie mylic z "stosunek sprezania")
Nastepne bylo mierzenie luzow zaworowych, jeden byl przymkniety  o 0,05 inaczej niz wszystkie, ustawilem rowno:
Luz roboczy zaworów (na zimno):
- zawór ssący  0,20 mm
- zawór wydechowy 0,30 mm
Wykrecilem 4 wtryski Zawiozlem do sprawdzenie  3 byly ok jeden zregenerowali nie dawal pelnego cisnienia Lucas 135bar Nie trzeba bylo wymieniac kocówek wtrysku mimo ze kupilem Bylem pewien ze beda do wymiany.
Na 4 wtryski tylko 2 mialy podkładke termiczną koncowki wtrysku Wymienilem na 4 nowe i zostawilem stare 4 duze miedziane podkladki wtryskiwaczy. Pompe odrazu tez sprawdzili na stole probierczym Byba sprawna 100% Wymienili tylko uszczelniacze.
Wymienilem filtr paliwa.
BARDZO WAZNE zeby to zrobic jezeli wyjąłeś juz pompe odkreciles wtryski i te elemety masz sprawdzone pod cisnieniem i pewne  gupio bylo by nie wymieniac na nowy i przytkach syfem z strego filtru.
Masz luzem wtryski, przewody, pompe paliwa. Teraz wazna jest kolejnosc.
Zacznij od wkrecenia do głowicy wtryskow (klucz oczkowy 27) pamietaj na każdy wtrysk 2 uszczelki.
Włóż pompe paliwa Jeden z zebow jest 2razy szerszy niz pozostale  Przykrecajac pompe paliwa ustaw ja pod takim samym katem jak miales zamontowaną. ZAZNACZYŁEŚ?
Przykrec przewody tylko do pompy Narazie n nie przykrecaj do wtryskow.
Podlacz waz od filtra paliwa do pompy. Teraz bardzo wazne.
ODPOWIETRZANIE POMPY i FITRA PALIWA
Po każdym demontazu / montazu pompy i filtru paliwa jest tam powietrze. Jezeli masz pompke w korpusie w który wkreca sie filtr paliwa pompuj tak dlugo aż z przewodow (ktore colowo jeszcze nie przykeciles do wtryskow) bedzie kapac ropa(rowno z każdego). Jezeli nie masz pompki przy filtrze zorganizuj jakas pompke ktora pozwoli ci przepuscic przez nowy filtr i sciagnac 2-3litry ropy do np. karnistra.
Jezeli nie odpowietrzysz filtr pompa nie zaciagnie ropy Bedzie chodzila na sucho Tak mozna ja uszkodzic.

Nie kobinuj narazie z IC tylko skup sie tylko na : pompa paliwa, przewody, wtryski.

Ostatnio edytowany przez samuh (2011-03-31 22:10:27)


JESTEM SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM:
PEUGEOT 505 (551A) 2.5 Turbo Diesel (1986.10 - 1993.12); 2498.00 ccm - 105.00 KM/77.00 kW; Silnik: 152B (XD3TE)
PEUGEOT 505 (551A) 2.2 Turbo Injection (1984.03 - 1988.10); 2155.00 ccm - 155.00 KM/114.00 kW; Silnik: 176B (N9TE)

Offline

 

#3 2011-04-01 10:27:25

 Śliwek

Użytkownik

2203592
Skąd: Ropczyce
Zarejestrowany: 2010-04-28
Posty: 13
Samochód: Ford Sierra 2,5 TD

Re: 2,5 td MOC

operacje montażu pompy znam. wtrysków nie wykręcałem bo pompiarz powiedział, że na razie sprawdzi samą pompę bo ona jest głównym podejrzanym a auto jak nie kopci to raczej będą dobre. dodatkowo stwierdził że nie jest wskazane wykręcanie wtrysków jeśli nie ma potrzeby. ale wyszło mu że pompa padaka. mówi że założyć sprawną pompę i powinno auto odżyć.

Offline

 

#4 2011-04-07 16:51:04

 Śliwek

Użytkownik

2203592
Skąd: Ropczyce
Zarejestrowany: 2010-04-28
Posty: 13
Samochód: Ford Sierra 2,5 TD

Re: 2,5 td MOC

a więc pompa założona. ale to jeszcze nie jest to.

przy przegazówce na luzie puszcza czarnego bąka. słychać turbo czego wcześniej nie było dołem duuuużo bardziej elastyczny, na piątym biegu przy 1,500 obr wyraźnie się zbiera.
przy około 2000 rpm ładnie ciągnie ale gdy czekamy na "turbo" to w sumie nic się nie dzieje. silnik trochę inaczej "pracuje" i przy około 3000-3500 kończy się jazda. myślę, że powinien dostawać kopa przy około 2500 i ciągnąć do tych 3500 a dopiero po przekroczeniu 4000 powinien słabnąć.

dymu z tyłu nie stwierdzono, więc mało paliwa.

podejrzewam booster. wykręciłem śrubkę regulacyjną 3 obroty aż się całkiem wykręciła i w sumie chyba nic się nie zmieniło - wykręcałem po 1 obrocie więc ciężko stwierdzić.

niestety nie udało mi się wykręcić całego boostera - tak dokręcone.

plan na teraz to odpiąć od niego wężyk i sprawdzić czy auto osłabnie.

koniec sprawozdania...

Offline

 

#5 2011-04-08 10:18:02

samuh

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-04-06
Posty: 174
Samochód: 505 2,5TD XD3TE+2BF46 4 x R390
Miejscowość: Gdańsk

Re: 2,5 td MOC

Wstawiam początek karty regulacyjnej dla tej pompy Sprawdz czy pasuje
http://img546.imageshack.us/img546/5642/kartaregulacyjnadlapomp.th.jpg

Ostatnio edytowany przez samuh (2011-12-24 18:22:49)


JESTEM SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM:
PEUGEOT 505 (551A) 2.5 Turbo Diesel (1986.10 - 1993.12); 2498.00 ccm - 105.00 KM/77.00 kW; Silnik: 152B (XD3TE)
PEUGEOT 505 (551A) 2.2 Turbo Injection (1984.03 - 1988.10); 2155.00 ccm - 155.00 KM/114.00 kW; Silnik: 176B (N9TE)

Offline

 

#6 2011-04-11 18:03:00

 Śliwek

Użytkownik

2203592
Skąd: Ropczyce
Zarejestrowany: 2010-04-28
Posty: 13
Samochód: Ford Sierra 2,5 TD

Re: 2,5 td MOC

hmm ale co i gdzie mam pomierzyć? moja pompa ma oznaczenie 053

tłoczek w boosterze był zacięty. srubę regulacyjną wykręciłem na full. teraz ciągnie w wyższe partie obrotów (na drugim biegu w miarę sprawnie dociągnął do 4,5 tys więcej nie męczyłem) no i jak przedtem max było 130 km/h tak teraz bujnąłem do 140 (około 3,5 tys RPM), ale musiałem się pohamować bo insignie, alfy i inne złomy krążą po drogach. zależnie od biegu ale na 4 i 5 przy 2,5 tys obr doładowanie oscyluje w okolicach 0,7 bara. max udało mi się osiągnąć jakieś 0,8

problem bo nie ma teraz tego fantastycznego momentu na w niskich obrotach. auto dalej nie kopci na czarno (testy na pierwszych 3 biegach) tylko przy przeciągnięciu w około 4 tys nagle z rury sadzi dymem jak z ciężarówki.

czy tak ma być czy jeszcze gdzieś coś regulować.

miałbym wielką prośbę, jakby mógł ktoś nagrać filmik jak przyspieszają Wasze kojoty. dałoby mi to jakiś obraz do porównania.

Offline

 

#7 2011-04-21 23:11:25

Anathemized

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 346

Re: 2,5 td MOC

Na mój gust trzeba mu trochę zwiększyć dawkę paliwa, kręcenie busterem jak go nazywasz ma nieduży wpływ - to zwiększenie dawki jak już zaczyna ładować turbina, ale żeby ładowała, to coś ją najpierw musi napędzić.
Obok tego bustera masz drugie "oczko" - jak pompa nie była za dużo grzebana to będzie na nim żółty plastikowy kapselek, który należy zepsuć, pod nim masz w korpusie pompy dużą nakrętkę (wkrętkę ) którą wykręcasz imbusem 14, po czym na buty wylewa ci się ok. pół szklanki ropy, następnie jak masz małą głowę na długiej przegubowej szyji, to patrzysz w to okienko, ale polecam pożyczyć od żony lusterko z puderniczki i przez nie zaglądać do środka i tak patrząc kręcisz silnikiem, aż w małym okienku, które jest w dużym okienku pokaże Ci się śrubka na imbus 4 - wkręcając tą śrubkę zwiększasz dawkę paliwa, a wykręcając zmniejszasz - wkręcaj nie dużo - ok 1/8 obrotu (max 1/4) po czym przejedź się i sprawdź, ustawianie dawki na pompie Lucasa jest niestety upierdliwe, zapewne tą procedurę trzeba będzie powtórzyć - musisz sobie ustawić tak, żeby osiągi silnika Cię zadowalały, ale jednocześnie, aby Ci co jadą za Tobą mieli szansę coś widzieć i czymś oddychać
A i jeszcze jedno - to są bardzo dobre silniki, według starej myśli technicznej i one niekoniecznie lubią się kręcić po 4tys obrotów - zdecydowanie lepiej im jest między 1500, a 3000


PIOTR - GDAŃSK
Peugeot 505 TurboInjection (USA)
Peugeot 505 SW8 (USA)
Peugeot 504 PickUp

Offline

 

#8 2011-04-22 06:08:03

 baartek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-07
Posty: 12
Samochód: '87 505 kombi 1971ccm 79kw
Miejscowość: Keflavik/Islandia

Re: 2,5 td MOC

http://www.indenor-retro.de/englisch.html  Ten link zawiera trochę informacji na temat diesla stosowanego m.in. w Pugu 505. Może komuś się przyda...

Offline

 

#9 2011-04-22 12:29:19

samuh

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-04-06
Posty: 174
Samochód: 505 2,5TD XD3TE+2BF46 4 x R390
Miejscowość: Gdańsk

Re: 2,5 td MOC

baartek pozwolilem sobie wleic go do dzialu technicznego
dawno szukalem takich schematow
Wielkie dzieki za wkleiles tu ten pdf


JESTEM SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM:
PEUGEOT 505 (551A) 2.5 Turbo Diesel (1986.10 - 1993.12); 2498.00 ccm - 105.00 KM/77.00 kW; Silnik: 152B (XD3TE)
PEUGEOT 505 (551A) 2.2 Turbo Injection (1984.03 - 1988.10); 2155.00 ccm - 155.00 KM/114.00 kW; Silnik: 176B (N9TE)

Offline

 

#10 2011-04-27 18:19:01

 Śliwek

Użytkownik

2203592
Skąd: Ropczyce
Zarejestrowany: 2010-04-28
Posty: 13
Samochód: Ford Sierra 2,5 TD

Re: 2,5 td MOC

dzięki za odzew Anathemized. tak wiem tego silnika nie kreci się wysoko. dlatego też założyłem dłuższy dyfer. ale czasem trzeba pociągnąć dłużej zwłaszcza jak brakuje mocy. jezdze roznymi samochodami i ogolnie w turbo dieslach czuc wyraznie przyrost mocy w pewnym momencie. tutaj tez tak powinno byc czy moze jezdzi jak zwykly diesel a tylko nazywa sie turbo? w co nie chce mi sie wierzyc...

Offline

 

#11 2011-04-28 00:05:07

samuh

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-04-06
Posty: 174
Samochód: 505 2,5TD XD3TE+2BF46 4 x R390
Miejscowość: Gdańsk

Re: 2,5 td MOC

powinienes czuć ze tutbo zaczyna dzialc
w 505 czuc to przy 2000 obrotow
nie wiem ile w sierra z "dłuższym dyferm" co to znaczy?
w 505 dyfer od 2.3d jest zupelnie inny niz w 2,3td i 2,5TD
ma inne przelozenia i jest wolnijszy od tych z td
ty masz tylko silnik ten co w 505 ale skrzynie masz juz ford wal i dyfer czy most tez ford co za tym idzie obrotomierz pokazuje co zupelnie co innego niz w 505 a co ty miales za silnik przed tym 2,5TD?

Sprawdzales cisnienie sprezania na zimnym silniku potocznie 'kompresje'?
Jakie miales wartosci?

Ostatnio edytowany przez samuh (2011-04-28 00:08:26)


JESTEM SZCZĘŚLIWYM POSIADACZEM:
PEUGEOT 505 (551A) 2.5 Turbo Diesel (1986.10 - 1993.12); 2498.00 ccm - 105.00 KM/77.00 kW; Silnik: 152B (XD3TE)
PEUGEOT 505 (551A) 2.2 Turbo Injection (1984.03 - 1988.10); 2155.00 ccm - 155.00 KM/114.00 kW; Silnik: 176B (N9TE)

Offline

 

#12 2011-04-28 15:06:19

 Śliwek

Użytkownik

2203592
Skąd: Ropczyce
Zarejestrowany: 2010-04-28
Posty: 13
Samochód: Ford Sierra 2,5 TD

Re: 2,5 td MOC

na początku miałem dyfer 1:3,62 a teraz mam 1:3,14 (od 2,3D). scorpio 2,5 PSA wychodziło z dyfrem 1:3,32 ale jest też cięższe od sierry o jakieś 150 kg. obrotek dobrze wskazuje, a raczej w normie (wiadomo jakiś błąd zawsze jest choćby z przyczyny zapadania paska głębiej w szajby.)

ale przecież nie zależnie od przełożeń silnik ma ciągle tą samą moc tylko inaczej wykorzystywaną.

ba teraz na dłuższym (szybszym ale słabszym) dyfrze bardziej czuć moc na pierwszych 2 biegach (wcześniej turbo w ogóle nie miało kiedy się "rozdmuchać" bo trzeba było zapiąć następny bieg.

kompresji nie mierzyłem. może nie jest fabryka ale na razie nie czepiam się (zapalał przy -20 st bez przyspieszacza kąta) poza tym wydałem kasę na pompę i muszę się odkuć.

tutaj widać ewidętnie że coś jest z zasilaniem. na początku jak wsadziłem ten silnik to wogóle to nie chciało jeździć.

ma ktoś "schemat" jak ustawić początek tłoczenia? od razu dodam że próbowałem różnych pozycji i większych zmian nie było. w chwili obecnej mam tak że jak się zagrzeje to chodzi równo ale na zimnym przerywa i puszcza niebieskiego bąka, chyba że przytrzymam tą dźwignię od "termostatu woskowego" który jest niesprawny to chodzi ok. ba jak było ostatnio chłodniej to potrafił zapalić i od razu zgasnąć. ale to chyba tak ma być.

będzie chwile czasu to spróbuję pokręcić tym boosterem bo tak jak mówię od kiedy go rozruszałem to auto nie ciągnie w niskich obrotach (1200-1800).

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
pozycjonowanie stron szkolenia makijaż permanentny ciechocinek noclegi biurka drewniane