Ogłoszenie

Witam na forum w całości poświęcone Peugeot-om 505!!! Póki co forum jest mało popularne z uwagi na to że niedawno powstało, ale właśnie dzięki Tobie to forum może pomóc użytkownikom 505-tek. Jeżeli znasz osobę która się interesuję, posiada bądź ma problem z 505 i chciałaby się poradzić innych znawców modelu 505 prześlij mu link do tej strony :) Im więcej nas będzie tym forum stanie się popularniejsze przez co udzielenie komuś niezbędnej pomocy stanie się dużo łatwiejsze i przyjemniejsze. Zatem pomóżmy sobie sami!:) Pozdrawiam i życzę miłej atmosfery na forum peugeot505.pun.pl

#1 2010-04-25 16:48:15

turbowisnia

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-05
Posty: 95
Miejscowość: Warszawa

Łykanie oleju

Witam.
W końcu coraz bardziej zbieram się do kupna 505tki Mowa o 505 z oferty którą podesłał mi kolega z forum Peugeot posiada świetne wyposażenie dokładnie takie jakie chciałem. Jestem naprawdę zadowolony że dostałem takową ofertę. No ale mam pytanie, ponieważ właściciel napisał że silnik bierze olej i to jest spowodowane przez turbinę. Napisał również że dokłada sprawne turbo na wymianę. Czy możliwym jest aby silnik brał olej z powodu złej kondycji Turba? Nigdy nie spotkałem się z czymś takim więc chciałbym się dowiedzieć może ktoś z Was będzie wiedział.
Pozdrawiam

Offline

 

#2 2010-04-26 09:50:29

Anathemized

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 346

Re: Łykanie oleju

Teoretycznie jest to możliwe - turbina jest smarowana olejem i jak jest już za bardzo "wyświechtana" to może go wyrzucać, ale jest to łatwe do sprawdzenia, bo będziesz miał wtedy ten olej w dolocie powietrza - intercooler, przepustnica itp - wszystko, to będzie zarzygane olejem.
Niestety zazwyczaj, to nie wszystko, jeśli w układzie dolotowym nie znajdziesz dużej ilości oleju, to możesz się liczyć raczej z "drobnym remontem" - wymiana pierścieni (tylko pierścieni, o ile w cylindrach nie będzie zbyt dużych progów, ale te na szczęście w Peugeotach nie pojawiają się zbyt szybko), uszczelniaczy trzonków zaworów - wbrew pozorom, nie jest to zbyt skomplikowane, ani drogie - niedawno to przerabiałem - za zrobienie głowicy zapłaciłem ok 300zł, kpl. pierścieni ok 200zł, uszczelka pod głowicę ok 100zł, uszczelka pod miskę olejową ok 30zł, do tego musiałem przetoczyć delikatnie rowki w tłokach na pierścienie, bo nie dostałem na oryginalną grubość - za kpl zapłaciłem 100zł, no i robocizna - ja walczyłem sam, jak oddasz do warsztatu to też parę stówek będzie trzeba zostawić - byle tylko robił to jakiś odpowiedzialny człowiek.
Robota wydaje się skomplikowana, ale wbrew pozorom idzie gładko - do wszystkiego jest w miarę dobry dostęp, cały osprzęt zostaje na kolektorach, które odkręcasz - robi się to przyjemnie.
Reasumując przy pomyślnych wiatrach powinieneś się zmieścić w ok 1000zł - chyba lepiej zbić trochę z ceny i dołożyć to do remonciku, a będziesz miał na długi czas spokój.

P.S. a jak to już wszystko będzie rozebrane, to warto jeszcze obejrzeć panewki ...


PIOTR - GDAŃSK
Peugeot 505 TurboInjection (USA)
Peugeot 505 SW8 (USA)
Peugeot 504 PickUp

Offline

 

#3 2010-04-26 18:14:03

turbowisnia

Administrator

Zarejestrowany: 2010-02-05
Posty: 95
Miejscowość: Warszawa

Re: Łykanie oleju

Problem w tym że nie stać mnie i na Peugeota i na remont   Właściciel wycenił auto na 2200zł do negocjacji. Może uda mi się zbić kilka stówek z ceny a remont zrobie na jesień dopiero niestety nie użytkując Puga w tym czasie. Ale za to jak jesienią nim bym wyjechał to już marzenie samochód Dziś dostałem dodatkowe zdjęcia samochodu. W razie jakichś nowych informacji będę informował na bieżąco. Pozdrawiam
p.s. Na zdjęciach widać że koła się już rozkraczają więc to samo co w poprzednim Pugu się dzieje. W to też będzie trzeba zainwestować

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Piła noclegi w ciechocinku